Nodemap (monitor site) a SNMP

Jirka Mares linux na edoras.cz
Pondělí Listopad 29 10:40:43 CET 2004

Snazim se zprovoznit Internode Nodemap (
http://nodemap.internode.on.net/ ). Vypada to jako velmi pekny system
pro geograficke znazorneni mapy site a sledovani linek.
System vyzaduje pro monitorovani aktivity linek aby na routerech bezel
SNMP. Ten jsem nainstaloval, nicmene nepodarilo se mi najit zadnou
rozumnou strucnou a jasnou dokumentaci k snmp, podle ktere bych snmp
rozchodil tak, aby si povidal s tim nodemapem. (K tomu nodemapu je
dokumentace taky dost strucna)

Jelikoz o SNMP temer nic nevim, chtel bych se zeptat, zda by melo stacit
na routerech jen nainstalovat snmpd a spustit, nebo zda musim jeste
delat nejake dalsi dodatecne konfigurace toho snmp. Vim ze musim zmenit
"comunity" a docetl jsem se neco o nejakych modulech do snmp, jenze
vubec nevim jak a kam je nahravat a zda je vubec potrebuju.

Diky

Jirka Mares