Sifrovani velkych souboru

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Pondělí Listopad 29 15:25:43 CET 2004

On Mon, Nov 29, 2004 at 02:55:24PM +0100, David Jez wrote:
>   Asymetricke sifrovani na 200GB dat je znacne usmevne i kdyz casove by
> to mozna do tech triceti let mozna zvladnuli.

Mně to vychází na "pouhých" dvanáct dnů. Časy se mění...

> Pokud mas na mysli zasifrovat asymetrickou sifrou klic k te symetricke
> sifre tak mne zde opravdu unika pointa a vyznam, ktery by to prineslo
> (krome komplikaci a mozna by se dalo mluvit o nejake organizaci, ale
> ale :-).

Třeba ten, že tajný klíč, nutný k obnovení zálohy, může být důkladněji
chráněn, protože se bude používat pouze v případě nouzové situace (tedy
pokud možno vůbec). Nemusí být především k dispozici na samotném
systému, kde se zálohy pořizují.

>   Symetricka blokova sifra bude asi nejrychlejsi a optimalni zpusob.

Při obvyklé aplikaci asymetrické kryptografie je overhead oproti samotné
symetrické šifře při větším množství dat zanedbatelný. Která volba bude
lepší, to závisí na konkrétní situaci. Klíčová otázka asi zní: "Kdybych
si musel vybrat mezi nenávratnou ztrátou dat a jejich získáním někým
nepovolaným, co by bylo menším zlem?"

							  Michal Kubeček