modem Microcom DeskPorte I/L nechodí v SuSE 9.1

Martin Šanda martin.sanda na balustrada.cz
Pátek Říjen 1 14:59:07 CEST 2004

Pěkný den!

V rámci instalace nové verze SuSE řeším problém s modemem Microcom DeskPorte
Internal/L. V předchozích verzích chodil bez problémů, i když instalace byla
"trochu" složitá. V 9.1 údajně neměl být problém. Yast modem opravdu bez
problémů našel, doinstaloval si balíček ltmodem, všechno šlo hladce
nakonfigurovat...
Po spuštění kppp to ale nedříve vyhodilo hlášku, že je potřeba nastavit suid
bit u pppd, což jsem udělal.
Další problém (na kterém jsem se zasek) je to, že kppp vždycky místo vytáčení
prostě zahlásí: "není možné otevřít modem".

Jádro je defoltní 2.6.4 z instalace, ale zkoušel jsem i novější 2.6.5 z
ftp.suse.com.
Četl jsem readme k balíčku ltmodem, v logu myslím nic důležitého, ale můžu na
požádání zaslat.
když zkusím wvdialconf, tak modem vůbec nenajde.
Přitom modem není poškozen, protože mi v 8.1 normálně běží (za chvilku ho
použiju při odesílání tohodle mailu :o).

Možná je problém v tom, že moduly ltmodem a ltserial nejsou zavedeny a ani se
mi to nepodařilo, ale pokud se nepletu, tak by měla být podpora přímo v
jádře.

Sestkal se někdo s něčím takovým?
Kdy je chyba, mezi židlí a klávesnicí?
Prosím o každé nakopnutí, neboť už začínám propadat zoufalství.

--
S přáním mnoha dobrých věcí
Martin Šanda

Student DU na FF UK: http://udu.ff.cuni.cz
Redaktor časopisu Bratrská rodina: http://www.cb.cz/rodina/
HomePage: http://www.balustrada.cz/osobni/
Nezavirováno -> mým operačním systémem je Linux
Neustálé zoufalství plodí lhostejnost
                                                     Charles Chaplin