USB disk

Lukáš Lalinský luks na main.muni.cz
Sobota Říjen 2 23:13:22 CEST 2004

Jan Gregor wrote:
> Vzpominam si, ze w2k nebo xp neumely vytvorit fat32 vetsi nez 40gb -
> narozdil tusim od win98. Takze doufam ze nemate 80gb primarni partition
> - to by bylo opravdu zverstvo, a z novejsich windows je videt ze by to
>   take nemuselo byt vytvoreno zrovna ciste.
Ano, ani winxp ani win2k nenaformatuju fat32 partition vacsiu ako 40gb.
Ale samozrejme sa to da. Tie obmedzenia su len preto lebo sa v M$ tak
niekto rozhodol. FAT32 takuto partition zvlada uplne v pohode a cisto.

> Dalsim resenim by mohlo byt pouzit nejaky unixovy filesystem, ext2 se
> dal pripojit do windows.
Jediny pouzitelny driver na nativne mountovanie ext2 do win je komercny
a to mi naozaj neni treba kupovat.

> Zkusil bych take zformatovat nejaky ten maly flash disk s fat32 jestli
> to pujde.
Ako som pisal v uplne prvom prispevku - pokial to nenaformatujem v
linuxe a to iba na fat16 tak to nejde (s kernelom 2.6.x). Kernel 2.4.x s
tym nemal nijake problemy (ani s tou 80gb fat32 partition), ibaze ten
nemozem pouzit lebo zase nepodporuje spravne nForce chipset. Takze mi to
nerozpozna nove USB zariadenie.