Zpomalení počítače

Jiří Netolický netolicky na spse.cz
Pondělí Říjen 4 20:21:06 CEST 2004

Přeji dobrý den.

Chtěl bych zdejší odborníky poprosit o radu,
jak najít příčinu náhlého zpomalení počítače.
Stroj je P4 2.6GHz, zapnutý HT, 512MB ram,
instalovaný Whitebox se všemi aktualizacemi.
Navíc jen qmail, djbdns, clamav. V poslední
době jsem neprováděl kromě updatů žádné úpravy,
změny ani instalace nového softwaru. Pozuruju
ale výrazné zpomalení reakcí počítače.
Zkusil jsem "openssl speed" a výsledky jsou
7x pomalejší než "vedle stojící 1.3GHz duron".
Při nabootování Knoppixe 3.4 běží stroj stejně
rychle jako dřív (openssl speed odpovídá jinému
stroji s podobným procesorem). Stejně tak když
nabootuji Whitebox v rescue modu.
Při "shozeni" do "telinit 1" je rychlost
nebo spíše pomalost stejná.
"top" neukazuje žádný žravý proces, ale sám
spotřebovává 3-4%!!! user time. Teměř každý
běžící proces (qmail-smtpd, clamscan) pak
vytěžují procesor na 98% - to dříve také
nebývalo.
RPM -Va po nabootování whiteboxu v rescue modu
nevykazuje žádné změny krom těch které jsem sám
udělal.
Máte nějaký tip co zkontrolovat a kam se
"podívat". Díky.

S pozdravem Jiří Netolický