OpenVPN - bridge + domain

Vasek Stodulka vaclav.stodulka na nwt.cz
Úterý Říjen 5 13:12:10 CEST 2004

On Tue, 5 Oct 2004 10:35:56 GMT, Mgr. Radoslav Findrik <spravca na tir.sk> wrote:

>  a-hojte,
>  opat sa vratim k openvpn a sambe. podarilo sa mi rozbehnut openvpn v
>  rezime bridge, zatial iba cez gprs, neskôr to prenesiem na adsl.
>  neviem si este rady s jednym problemom: da sa tymto spôsobom prihlasovat
>  do domeny (PDC bezi na samba srv. za fw s MASQ)?
>  dakujem za kazdu radu.

	Ano. Nejjdenodussim resenim je zprovoznit na PDC Wins server ("wins
support = yes" v sekci [global] souboru smb.conf) a do konfigurace Vasi
lokalni samby zadat do sekce [global] direktivu

	"wins server = ip_vaseho_pdc"

Popr. pokud pouzivate jako klienta Windows, zadat do konfigurace sitoveho
rozhrani adresu serveru wins. Tim dosahnete toho, ze jednak vy uvidite
pocitace v siti a jednak pocitace v siti uvidi vase PC v "Okolnich
pocitacich." Popr. pokud pouzivat net-to-net, muzete na strane lokani
site vytvorit na routeru Wins proxy.

	Druha moznost je pouzit moderneji DNS (resp. DDNS), ale to v teto
situaci prinese dalsi radu problemu. Musite pak nejakym zpusobem rict
systemu, kterou DNS ma pouzivat pro ktere typy adres, aby spravne vybral
mezi lokalni DNS a DNS na PDC, pokud tam nejaka bezi. Nevim jestli to vubec
jde resit a jestli Samba server umi pracovat s DDNS.

	Doufam ze to pomuze. Kdyby ne, urcite by se nam hodila informace
o OS na strane Vaseho klienta a typ zapojeni VPN. :)

--
Vašek Stodůlka
tel.: +420 608 200 860