Zpomalení počítače - vyřešeno (skoro)

Jiri Netolicky netolicky na spse.cz
Středa Říjen 6 12:20:27 CEST 2004

Pavel Kankovsky wrote:

> Hm. Zkontrolujte, zda zakladni komponenty systemu (zejmena jadro, glibc,
> zmineny openssl) odpovidaji tomu, co tam ma byt. Zkuste to ruzne
> kombinovat: napr. vzit to openssl (i s knihovnami) z Knoppixu.

Jádro jsem od začátku používal distribuční z distribuce WhiteBoxu. Takže
teď tam bylo 2.4.21-20Elsmp (detekoval díky zapnutému HT 2 procesory).
Přiznám se že změn jádra bylo od vyjití WhiteBoxu dost a nevím po které
došlo ke zpomalení.
Každopádně jsem včera vzal zdrojáky jádra z distribuce (2.4.21-20),
nakonfiguroval, vyhodil co nepotřebuji, přeložil a systém běží snad
rychleji než když byl nový :-).

To "skoro" v subjectu znamená, že bych stejně rád věděl, co způsobilo
tak výrazné zpomalení (v úvodním mailu jsme psal že došlo k degradaci
z P4/2.6GHz na úroveň odhadem tak PII/350MHz). je nějaká metoda jak
zjistit "kde to vázne"?. Disky (hdparm) i síť (ftp) fungovali bez
zpomalení. Vypadalo to jako by se zpomalil procesor (cat /proc/cpuinfo
ale nevykazoval žádné změny) nebo jako kdyby třeba něco tracovalo
všechny běžící procesy (hack mně napadl ale nic jsme nenašel).

Každopádně děkuji všem za náměty a tipy. Pokdu se mi podaří zjistit
příčinu, napíšu.

S přáním hezkého dne, Jiří Netolický