ALSA vs. OSS - zvuk SOUND vseobecne+nforce2 KDE xmms kaboodle

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Středa Říjen 6 15:59:54 CEST 2004

Dd,

On Wed, Oct 06, 2004 at 01:05:21PM +0200, AntiTrust wrote:
> Pekny den.
>
> Viac menej prvy krat v zivote mam trosku problemy so zvukom, ale hlavne
> by som chcel ist trochu do hlbky.
>

> Snad mi pomozete s par otazkami:
> 1.
> OSS vs. ALSA - resp. vyhody a nevyhody?
> Co odporucate pre bezneho uzivatela pouzivajuceho KDE, mplayer, xine a
> zvuky potrebujuceho na mp3, divx, avi, ogg ...
> U ktoreho systemu vidite buducnost a co preferuje kernel 2.6?

zda se, ze kernel postupne odchazi od OSS a jde smerem k ALSA-e.
ALSA umi OSS emulovat.

Ja na svem systemu pouzivam ALSA-u v KDE k naproste spokojenosti,
jen obcas mivam trosku problem: mam dve zvukovky a nektere
programy proste nepredpokladaji existenci dvou zvukovek a jdou
jen pres tu, kterou mi kernel najde jako prvni (nastesti je to
porad ta sama, i kdyz to nechavam instalovat pres hotplug).

Zatim jsem si ale nehral ani s ARTs, ani s esd.

> 2.
> Ak chcem pouzivat OSS - potrebujem mat OSS zakompilovane v jadre, alebo
> mi staci SOUND a i810?
> {momentalne 2.4.27, o 5-6mesiacov 2.6.aktualne}

Nevim jak je to u 2.4.x verzi jadra, zda uz ma standardne ALSA
zvuk (ale asi jo). Ve 2.6-tce je treba mit zvuk, ALSA, (konkretni
zvukovou kartu ci karty) a pro jistotu zapnout emulaci OSS.

> 3.
> Je mozne naraz (doslovne) pouzivat OSS a alsu?

To jsem snad nezkousel... Ale obecne to funguje tak, ze si jedna
aplikace "zamkne" zvukovy device a ostatni aplikaci na nej
nepusti...

> 4.
> Je mozne nejako prepinat medzi ALSA a OSS bez odhlasenia uzivatela z KDE
> s tym, ze sa hoci vypnu vsetku "zvukove aplikacie"?
> Prakticky to ma nejaky vyznam?

Je to mozne, diky emulaci OSS nad ALSA-ou neni nutny zadny
restart, jen zastaveni aplikace a spusteni dalsi, ktera potrebuje
jiny zpusob pristupu.

> 5.
> Momentalny stav:
> Kaboodle mi pekne prehrava aj 2*MP3 a 5*WAV naraz.
> V xmms mi nejde nic, nech nastavim arts, esd al. oSS.
> Kde hladat chybu?

Nemam zkusenosti.

> Dakujem pekne za nacrtnutie linux sound problematiky

Snad dalsi kaminek do mozaiky...

> AT

Zdravi
Honza Marek