ALSA vs. OSS - zvuk SOUND vseobecne+nforce2 KDE xmms kaboodle

Tibor Zenis zenis na fmph.uniba.sk
Čtvrtek Říjen 7 08:23:59 CEST 2004

On Wed, Oct 06, 2004 at 01:05:21PM +0200, AntiTrust wrote:
> Pekny den.
>
> Viac menej prvy krat v zivote mam trosku problemy so zvukom, ale hlavne
> by som chcel ist trochu do hlbky.
>

> Snad mi pomozete s par otazkami:
> 1.
> OSS vs. ALSA - resp. vyhody a nevyhody?
> Co odporucate pre bezneho uzivatela pouzivajuceho KDE, mplayer, xine a
> zvuky potrebujuceho na mp3, divx, avi, ogg ...
> U ktoreho systemu vidite buducnost a co preferuje kernel 2.6?
Na 2.6.7 sa mi stalo, ze niektory program (fillets-ng) pri pouziti alsa
nestihal prehravat, vyskusal som oss ovladac, a funguje to bez
problemov, dokonca viac programov naraz moze mat otvorene /dev/dsp.
Buducnost je asi alsa.
> 3.
> Je mozne naraz (doslovne) pouzivat OSS a alsu?
Ak sa tym mysli ovladace, tak ano, ale iba ten, ktory je nahraty prvy,
bude mat pristup na hardware, druhy bude unused (teda nepouzitelny,
zbytocny).
> 4.
> Je mozne nejako prepinat medzi ALSA a OSS bez odhlasenia uzivatela z KDE
> s tym, ze sa hoci vypnu vsetku "zvukove aplikacie"?
Ano, rmmod alsa-ovladace, modprobe oss-ovladace a naopak (pripadne este
/etc/init.d/alsa stop/start).
> Prakticky to ma nejaky vyznam?
Ak nieco funguje s alsaou, nieco s native oss.

> 5.
> Momentalny stav:
> Kaboodle mi pekne prehrava aj 2*MP3 a 5*WAV naraz.
Prave teraz som vyskusal prehravat 20 × naraz priamo na /dev/dsp, bez
problemov (OSS na 2.6.).

	Tibor

--
; Tibor Zenis               ;