ALSA vs. OSS - zvuk SOUND vseobecne+nforce2 KDE xmms kaboodle

Čtvrtek Říjen 7 12:03:10 CEST 2004

Petr Koval <pk na nux.at> wrote:
> pravdepodobne u OSS

Urcite nie OSS. OSS je tam oznacene ako deprecated a preferovana je ALSA

chybna otazka:

- OSS Ovladac mozete mat zakompilovany v kerneli 2.4 natvrdo alebo ako
  loadovatelny modul.

- "sound" je AFAIK ovladac OSS rozhrania, "i810" je OSS ovladac pre
  zvukovky z intel 8*0 chipsetov.

> u 2.4 pouze externim ovladacem

> u 2.6 nejednoduseji jako kernelove moduly

externy ovladac je podla vas co? povedal by som ze to je to iste ako
kernelovy modul. Ovladac pre i810 moze byt natvrdo v kerneli alebo ako
loadovatelny modul. Ci uz mate kernel 2.4 alebo 2.6.

v 2.6 mozete tusim natvrdo zakompilovat aj alsu, 2.4 kernely alsu
neobsahuju takze za dokompilovavaju dodatocne a teda len ako moduly
(pokial to niekto nehackol aby sa to narvalo do kernelu)

najskor v ~/.xsession-errors, tipoval by som ze nemas loadnutu OSS
emulaciu alsy
I feel like I'm diagonally parked in a parallel universe.