SATA radic s RAID1

David Jez dave.jez na seznam.cz
Čtvrtek Říjen 7 18:46:57 CEST 2004

> Dobry den,
  Zdravim,

> shanim levny SATA radic pro linux (do 1500 by bylo super). Poreboval
         ^^^^^^^^^^^^^^^^
> bych, aby podporoval RAID1. Mam na zkousku VP-9601 s cipem SIL 3112,
                       ^^^^^^
> ale v Mandrake Linuxu 10.0 se mi nepodarilo rozjet RAID1. Stale vidim
> 2 samostatne disky jako hdX. Zkousel jsem modul sata_sil + libata, ale
> nic nepomohlo.
>
> Mohli byste mi poradit, zda je mozne cip SIL 3112 rozchodit, pripadne
> doporucit jiny radic?
  Hmm, co vlastne teda chces? Radove za ty prachy sezenes vsehovsudy
budto velke kulove nebo prozmenu opet velke kulove. HW RAID to nebude
nikdy, tyto radice jsou opravdu jen radice a pokud se honosi napisem
RAID tak to v zadnem pripade neznamena, ze maji HW RAID!
  Nez uz se vydrbkavat s uchylnyma ovladacema pro nejake pofiderni
radobyparodie na RAID tak si radeji nastuduj jak rozjet SW RAID v Linuxu
a udelas lip. Pokud totiz zmenis desku z Intel SATA chipsetem na VIA
nebo pokud ti zcela nahodou (samozrejme) omylem zhori tvuj radoby RAID
radic a mysto neho bys poridil jiny tak nevim jak bys v nem rozchazel
pole z konkurencniho softu... V Linuxovem SW RAIDu takove problemy mit
nebudes, nehlede na to, ze pojede o mnoho lepe nez jakykoliv jiny pokus
od vyrobce (vetsinou propietarni hruzy nevalne kvality panikarici
jatro...) a vice versa.

PS: na silu lze v linuxu rozjet ten pokus o raid, pokud jsi
ultramasochysta a na datech ti moc nezalezi, precti si readme k silu to
te nasmeruje na raid ovladac.

> Dekuji za rady.
>
> S pozdravem
> T. Zkoumalek
  S pozdravem,
 E-mail: dave.jez na seznam.cz
PGP key: finger xjezda00 na eva.fit.vutbr.cz