synchronizace mailboxu

Jan Houstek jan.houstek na mff.cuni.cz
Pátek Říjen 8 15:26:13 CEST 2004

On Fri, 8 Oct 2004, Dracula007 wrote:

> mam nasledujici dotaz - od pristiho tydne budu mit vlastni notebook a
> potrebuji tedy nejak inteligentne vyresit sdileni mailboxu prave mezi
> tim notebookem a svym desktopem. Z obou stroju budu pristupovat ke
> stejnym schrankam, takze bych rad pravidelne mailboxy "sesynchronizoval"
> a to jak prichozi tak i odchozi zpravy.

To co jste popsal se temer dokonale klade s cily protokolu IMAP. Proste si
na svem serveru zaridte IMAP sluzbu (nejlepe s podporou TLS nebo alespon
SSL3) a TB si nastavte na tento ucet. Pouzijte pokud mozno aktualni TB,
ktery ma podporu offline, tj. u slozek, ktere oznacite jako "offline" bude
jejich posledni aktualni stav kesovan na disku, takze s obsahem je mozne
pracovat i bez pripojeni.

Mit "Sent" slozku take na tom IMAPu neni problem, coz resi synchronizaci
odchozi posty.

Ja osobne jsem pomerne zvykly na ssh + Pine, ale obcas pouzivam GPRS a s
nim je ssh pomerne nepohodlne, takze jsem zacal pouzivat IMAP a jako
klienty pouzivam Pine, TB nebo Squirrelmail (webmail) a jsem maximalne
spokojeny.

-- Honza Houstek