cache vypisu adresare

Jirka magovec na post.cz
Neděle Říjen 10 13:50:03 CEST 2004

Zdravim,

mam jiz delsi dobu problem s vypisem adresare. Mam FAT32 primountovanou jako
vfat, kde mam adresar s vetsim mnozstvim dat (45GB celkem, 550 adresaru a
cca 10 000 souboru). Kdyz do nej vlezu a dam vypis tak to trva tak 10-15
sec kdy disk cte a pak vypise. Kdyz okno zavru a za 5 min do nej vlezu
znova a dam vypis tak je to okamzite (zjevne to ma nekde v cache). Ovsem
tak po hodine to z cache vypusti a vec se opakuje. Deje se to ve vsech
aplikacich jak v oknech (kde) tak v konzoli v mc treba. Mam tedy dotaz
jestli nevite cim by toto mohlo byt zpusobeno a pripadne jestli neni nejaky
kernel nebo mount parametr, ktery by rekl, ze si preji nechavat nactene
vypisy souboru v pameti po urcitou dobu? Stroj ma dostatek pameti, aby mu
toto nevadilo (1GB). Verim, ze kernel ma treba kuli slabsim strojum v sobe
timeout a kuli uvolneni pameti to pak z ni vyhodi nicmene ja bych toto zde
ocenil mnohem vice i za cenu te pameti. Vzhledem k tomu, ze se velikost
toho adresare neustale zvetsuje, jak mi jine aplikace generuji data, cas
potrebny k nacteni onoho adresare je vetsi a vetsi a kazdy mesic se to uz
dost pozna.

Toto je vyzkouseno na vfat. Mam pocit, ze na reiserfs mi to toto nedelalo,
ale ted to musi bejt na jinem stroji, kde na to musi by pristup i s Win a
tak to nemohu vyzkouset.

diky

Jirka