Hardwarova chyba na disku

Martin Saturka msat6526 na kolej.mff.cuni.cz
Pondělí Říjen 11 02:30:34 CEST 2004

> Prekopirujte to na jiny disk pres dd_rescue a pak to fscknete, velkou cast

Fsck (-b 8193) zkolabuje, stejne jako badblocks nebo jakykoliv pristup na
zacatek partitiony (napr. pres /dev/hdd4). Dela to jen sh-sh-sh sh-sh-sh.
Vetsina dat se pred totalnim vypadnutim prekopirovala, neni to tragicke.

Nevim, jestli by slo udelat: pomoci fdisk odstranit a znovu udelat
partitionu s posumutym zacatkem (treba o 1000 bloku) a pak misto
mke2fs dat e2fsck -b 7193 (tj. min o tech 1000 bloku). Ma to smysl?

Diky, Martin