Hardwarova chyba na disku

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pondělí Říjen 11 16:37:31 CEST 2004

Dne pondělí, 11. října 2004 01:11 jste napsal(a):

> Prekopirujte to na jiny disk pres dd_rescue a pak to fscknete, velkou cast
> dat takto zachranit lze, ext2 ma superbloky po celem disku, na zacatku jsou

Neni to tak docela pravda. Nekdy ma superbloky opravdu po celem disku, jindy
ma na mnoho G jen nekolik a to jeste ze zacatku disku. Kdysi jsem zachranoval
nejaky disk, ktery mel 1,5G ze zacatku prepsano a superbloky nemel v tom
zbytku zadne.

Nejjednodussi je opsat (ofotit) si pri instalaci kdyz se formatuje konzolu s
cislama superbloku (zivot naucil). Holt ext2 ma i pres svuj vek nekolik vyhod
(kupr. undelete) oproti novejsim FS (ext3).

--

                        Jaroslav Lukesh