SATA, PATA a UDMA

Miroslav Prymek xprymek na fi.muni.cz
Úterý Říjen 12 09:18:02 CEST 2004

Dobry den,
po instalaci (resp. nakopirovani) Linuxu na SATA disk mam nasledujici
problem (muj druhy disk je klasicka ATA133):

1. Na (P)ATA disku mi nejde zapnout podpora UDMA (hdparm -d 1 /dev/hda),
   dokud jsem nemel SATU, tak to slo bez problemu.
   Myslel jsem si, ze to muze byt treba tim, ze i (P)ATA disk jede
   automaticky nejak pres scsi driver jadra, ale to je asi blbost,
   protoze ho montuji normalne pres /dev/hda1... Vubec netusim,
   kde hledat a jak zjistit, co se deje a v cem je problem.

   hdparm vypisuje toto:

[root /] hdparm -d 1 /dev/hda

/dev/hda:
 setting using_dma to 1 (on)
 HDIO_SET_DMA failed: Operation not permitted
 using_dma    =  0 (off)

 Ostatni veci zapnout jdou:

[root /home/mirus] /sbin/hdparm  -k1 -c1 -u1  /dev/hda

/dev/hda:
 setting 32-bit IO_support flag to 1
 setting unmaskirq to 1 (on)
 setting keep_settings to 1 (on)
 IO_support   =  1 (32-bit)
 unmaskirq    =  1 (on)
 keepsettings =  1 (on)

Pri tomto nastaveni ale disk porad neprimerene zatezuje procesor a je
strasne pomaly (cca 5MB/s). Dost me to stve :(

Konfigurace: MB Soltek SL-75FRN2 (NVidia NForce2), Debian testing
(aktualni)

Vyber z vypisu lsmod:

Module                  Size  Used by
ide_cd                 42528  1
cdrom                  40284  1 ide_cd
ide_disk               19264  3
dm_mod                 59580  0
ide_generic             1472  0
ide_core              138788  4 ide_cd,amd74xx,ide_disk,ide_generic
ext3                  126760  3
jbd                    61784  1 ext3
mbcache                 9220  1 ext3
sata_promise           10052  3
sd_mod                 21632  4
libata                 41348  1 sata_promise
scsi_mod              124748  3 sata_promise,sd_mod,libata

Pokud me nekdo alespon trochu navedete k reseni problemu, budu moc
vdecny :)

s pozdravem

Miroslav Prymek