Mikrovlnne pripojeni...

Vasek Stodulka xvasek na gmail.com
Úterý Říjen 12 09:33:53 CEST 2004

On Mon, 11 Oct 2004 22:10:34 +0200, Jiri Tyr <jiri.tyr na vslib.cz> wrote:

>  Dobry den,
>
>  mam doma mikrovlnne internetove pripojeni a zda se mi, ze jeho kvalita
>  neni dobra. Pri pingu na gateway v lokalni siti poskytovatele se mi
>  ztraci 4-35% paketu (vetsinou kolem 8%). Chci se zeptat, zda-li to je
>  chybne poskytovana sluzba, nebo vlastnost tohoto druhu pripojeni. Diky
>  moc za odpovedi.

	Sice nevim, jak to souvisi s linuxem, ale budiz. :) WiFi neni
ethernet, takze ztraty paketu tam jsou. Na druhou stranu se da nastavit neco
jako pocet retransmisi na sitovce a na AP (transparentne k aplikacim, na
kazde strane zvlast!). Ma to radove mensi timeouty nez treba TCP, takze to
docela pomaha. Samozrejme je mozne tam nastavit vysoke cislo a nemit tim
padem zadnou ztratu paketu, ale neumoznuje to potom ladit pripadne problemy.
Proto je dobre nastavit pocet retransmisi na 0 nebo 1 a namirit si anteny a
pak (pokud je packet loss vysoky) to zvysovat tak, aby se to cele dostalo
pod 1%. Samozrejme cim mensi packet loss pri 1 retransmisi, tim kratsi
odezva potom --- nemusi se to potom posilat vickrat --- a tim vetsi sirka
pasma --- nebudou ho ubirat znovuposlane packety.

	My konkretne jsme meli pri ctyrech retransmisich pod 1% ztraty a
fungovalo to uspokojive.

	Dobre rady na zaver: Je potreba si uvedomit, ze situace je
asymetricka, tzn. ze ztrata packetu od A k B nemusi byt stejna jako ztrata v
opacnem smeru (od B k A), proto neni nesmyslne mit na kazde strane jine
nastaveni. Taky je dobre si uvedomit, ze ping proleti obema smery, proto to
neni dostatecny test spolehlivosti. A uplne nakonec: na spatne lince vyrazne
pomuze snizeni MTU --- muzete zkusit treba neco okolo 700 nebo 500B.

--
Vašek Stodůlka
tel.: +420 608 200 860