athlon 64 nebo opteron

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Úterý Říjen 12 12:14:30 CEST 2004

On Mon, Oct 11, 2004 at 07:22:50PM +0200, Jan Krnavek wrote:
> Z pohledu linuxu optimalizaci kodu/jadra je athlon 64 a opteron stejny
> procesor?

Moje verze gcc (3.3.3) sice podle dokumentace rozlišuje označení 'k8',
'opteron', 'athlon64' a 'athlon-fx', ale považuje je za synonyma. Tolik
dokumentace, realita je taková, že o čemkoli z výše zmíněných kromě 'k8'
tvrdí, že to nezná. :-)

> Pokud byste chteli maximalni vykon ,tak byste si vybrali athlon 64 3800+
> (socket 939) nebo opteron 148?

Tady by měl být rozhodujícím faktorem počet procesorů. Opterony jsou
AFAIK navrženy spíše pro víceprocesorové systémy.

> A vubec narazil nekdo na nejake zaludnosti s cim vubec nepocital ??? :-]

No, překvapilo mne, že mi 'ip -s link' ukazuje náhodná čísla (u programu
z distribuce bych to nečekal). Asi to bude jen nějaký zapomenutý 'long',
až nebudu mít nic důležitějšího na práci, mrknu se na to. Horší bylo
zjištění, kolik se toho musí opravit v configure skriptu od PHP 4.3.9
(které si překládám sám), aby hledal knihovny i v 'lib64' (a pak jsem
opět musel ještě opravit jeden 'long' na 'ISC_LONG'). Ale to jsou spíš
takové drobnosti.  Jinak běhá velmi dobře, ale mám ho teprve dva týdny.

							  Michal Kubeček