athlon 64 nebo opteron

Martin Kamín ZULU martinkamin na quick.cz
Středa Říjen 13 09:01:19 CEST 2004

On 11. Oct, 07:22 PM CEST, Jan Krnavek <hanz na studentagency.cz> wrote 31 lines:
> Ahoj ,
> chystam se postavit "vykonnej" server na platforme adm 64 + linux
> a rad bych se zeptal zdejsich znalcu ,co uz maji nejake zkusenosti
> na nekolik otazek...

Řeším něco podobného, ale s požadavkem na menší server.

> Z pohledu linuxu optimalizaci kodu/jadra je athlon 64 a opteron stejny
> procesor?

Myslím, že určitě ne, podívejte se například na cache. Pro server je taky
významné, že athlon 64 má 64bitovou bus do paměti, ale Athlon FX 128 b. a
opteron 128 b.

Ale uvědomte si, že za 20procentní nárůst výkonu zaplatíte 2,5x více peněz.

> Pokud byste chteli maximalni vykon ,tak byste si vybrali athlon 64 3800+
> (socket 939) nebo opteron 148?
>
> Ma tu nekdo nejake vyhrady proti distru mandrake 10.0-64,myslim z
> pohledu aktualizaci,podpory atd...?

Ona už je 64bitová? Myslel jsem jen, že jen SuSE a RedHat?

> A vubec narazil nekdo na nejake zaludnosti s cim vubec nepocital ??? :-]

Treba si dejte bacha, že pokud to má být opravdu server, hledejte serverovou
desku se slabou videokartou, kombinací PATA a SATA apod. Sežeňte si poslední
časopisy jako je Computer (ano i Computer píše o Athlonu FX :)) a prostudujte
si to.

Já jsem začal obligárním:
http://www.google.com/search?hl=en&ie=ISO-8859-2&q=%2Bathlon+%2Bfx+%2B939+%2Bopteron&btnG=Google+Search

939 je moc nová věc, osobně bych do toho nešel. ikdyž bude podrorovat
dvoujaderné Opetrony, které se mají objevit na zač. roku.

Martin K.