Lze nejak nastavit kodovani emailu z prikazove radky

Lenny lenny na smoula.net
Čtvrtek Říjen 14 19:20:20 CEST 2004

Pavel Lisy napsal(a):
> Můj dotaz zní následovně:
>
> Posílám pomoci bash skriptu (s využitím unix příkazu mail) maily, v
> kterých je český text. Bohužel v něm potom chybí hlavička o použitím
> kódování (utf-8 nebo iso-8859-2).
>
> Je nějaký standardní způsob, jak tam hlavičku o použitém kódování
> doplnit? Hledal jsem na internetu a našel jsem náznaky řešení, které
> spočívá v kompletním sestavení emailu včetně hlaviček a jeho předání
> sendmailu, ale tomu bych se se pokud možno chtěl vyhnout.
>
> Existuje nějaký způsob?
>
> Pavel

podival jsem se do man mail a upoutalo me tohle

    -q file
                Start the message with the contents of  the  speci-
                fied file.  May be given in send mode only.
| Jakub Lánský - freehry.cz					       |
| lenny na smoula.net						       |
| GPG key ID - F139C07D						       |
| GPG fingerprint - 047D BFD0 6C07 2441 D0A2  D609 71D8 8F11 F139 C07D |