MUA pro postfix/Maildir

Jan Houstek jan.houstek na mff.cuni.cz
Pátek Říjen 15 02:39:42 CEST 2004

On Fri, 15 Oct 2004, Petr Duchon wrote:

> Co prosim nejlepe pouzit?

Priste, az budete hledat IMAP+POP3 server, doporucuju napsat do Subjectu
neco jineho nez MUA :)

> courier: spousty uchylnych demonu, chyby v nove verzi, kvuli kterym to
> nechodi.

Hmmm, krome samotne obsluhy imap/pop3 potrebujete jen jedineho demona,
ktery obstarava autentizaci. Nezda se mi, ze by byl nejak prilis
"uchylny", naopak ma dost zajimave a uzitecne moznosti konfigurace.

Pokud narazite na to, ze courier pouziva vlastni TCP server (couriertcp,
ktery mimochodem stoji za starou backoru), tak vezte, ze neni az tak
magicke tyto sluzby zprovoznit pres xinetd, viz napr.

http://www.ogris.de/xinetd/

Take by me zajimalo, kvuli jakym "chybam v nove verzi" vam to "nechodi",
muzu vas ujistit, ze u me verze 3.0.8 funguje bez problemu.

> co pouzivate?

Jak kdy, ale nejlepsi zkusenosti mam s kombinaci:

MTA: Qmail
IMAP/POP3: Courier (vcetne SSL)
TCP server: xinetd (pro qmail i courier, coz je oboje ponekud nestandardni)
lokalni skladiste: Maildir
filesystem pod skladistem: XFS (ext2 neni prilis stastna z nekolika tisic
  souboru v adresari a reiser zatim neposkytuje vsechen komfort jako je
  nastroj pro dump, ACL, quoty, fungujici fsck a dalsi)

Jsem naprosto spokojeny. Skalovatelnost tohoto reseni je prekvapive vysoka.

-- Honza Houstek