asus m6n & speedstep na linuxu

Dracula007 dracula007 na atlas.cz
Neděle Říjen 17 22:06:42 CEST 2004

Ahoj,

   prave jsem si poridil zanovni notebook Asus M6N, info viz.

   http://uk.asus.com/prog/spec.asp?m=M6000N%20Series&langs=11

   a snazim se na nem rozbehat Linux, konkretne Gentoo. Zatim se mi to
   docela dari, ACPI, zvuk a klasicka sitovka uz v pohode funguji,
   pocitam ze se specielnimi tlacitky (zapnuti a vypnuti wi-fi
   apod.) take nebude vetsi problem. Nakonec si nechavam grafiku (ATI
   Radeon) a prave wi-fi sitovku.

   Co se mi ale zatim skutecne nedari je zprovozneni Speedstepu
   (notebook ma Centrino, konkretne Pentium M 725 na 1.6 GHz), tj.

   http://www.intel.com/products/notebook/processors/pentiumm/index.htm?iid=ipp_note_proc+highlight_pentiumm&

   pricemz vystupy z meho /proc jsou uvedeny na zaver tohoto mailu.

   Postupoval jsem presne podle navodu

   http://www.gentoo.org/doc/en/power-management-guide.xml

   ale i kdyz jsem do jadra (2.6.8) zakompiloval podporu "CPU
   Frequency scaling", konkretne volby

     - performance governor
     - userspace governor
     - CPU Frequency Table Helpers
     - ACPI Processor P-States driver (jako modul)
     - Intel Enhanced Speedstep

   tak mi system pri pokusu o spusteni demona "cpufreqd" hlasi ze
   podpora neni do jadra zakompilovana. Zkousel jsem spoustu ruznych
   veci (kompilovat jako modul, primo do jadra, pridat jeste verze
   ICH-M a SMI - opet jako moduly i primo do jadra), ale stale bez
   uspechu.

   Pokud to zkompiluji jako moduly tak pri pokusu o vlozeni modulu do
   jadra dostanu vynadano ze takove zarizeni neexistuje. Kdyz primo do
   jadra, tak si cpufreqd stezuje ze to tam proste zakompilovano neni,
   a podle nize uvedeneho vystupu z /proc/acpi/processor/CPU1/info ma
   pravdu protoze tam je (throttling control: no).

   Mate nekdo nejaky napad, nebo tenhle procesor zatim neni
   podporovan? Co mam/mohu udelat aby byl?

   diky
   T. V.

   PS: Az to cele rozbeham tak nekde zverejnim cely postup, pokud bude
       zajem.

# cat /proc/cpuinfo
processor       : 0
vendor_id       : GenuineIntel
cpu family      : 6
model           : 13
model name      : Intel(R) Pentium(R) M processor 1.60GHz
stepping        : 6
cpu MHz         : 1601.014
cache size      : 64 KB
fdiv_bug        : no
hlt_bug         : no
f00f_bug        : no
coma_bug        : no
fpu             : yes
fpu_exception   : yes
cpuid level     : 2
wp              : yes
flags           : fpu vme de pse tsc msr mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov
patclflush dts acpi mmx fxsr sse sse2 ss tm pbe tm2 est
bogomips        : 3170.30

# cat /proc/acpi/p
power_resource  processor
scutter root # cat /proc/acpi/processor/CPU1/info
processor id:            0
acpi id:                 1
bus mastering control:   yes
power management:        no