Neobnovitelne mazani dat

Vlada Macek tuttle na bbs.fsik.cvut.cz
Středa Říjen 20 13:40:54 CEST 2004

[Autor citovane zpravy: Petr Marek, cas odeslani: 20.10.2004 13:04]

>Vazena konference,
>
>poterbuji na ext3 partition neobnovitelne smazat data. Zkousel jsem program
>Shred, ale ten ma v manualu varovani, ze na journalovacich oddilech nemusi
>byt ucinny, navic jsem nenasel moznost, jak s jeho pomoci prepisovat volne
>misto. Potreboval bych, aby takovy program umel take prepsat volne misto na
>disku. Vim ze pro MS Windows existuje program Eraser. Poradite obdobu pro
>Linux? (Fedora 2). Prosim o odkaz na binarni verzi, ne na zrdojove kody.

Bohuzel vas musim odkazat na zdrojove kody.
Doporucuji program Bubba Black:

    cd /cesta/k/fs/ktery/obsahoval/tajny/soubor
    cat /dev/zero > ./bubbablack; rm -f ./bubbablack

Nejlepe provest AZ PO smazani vsech tajnych souboru a ne jednotlive, protoze Bubbuv beh je pomerne narocny. RPM binarni balicek pro Fedoru z toho jiste zvladnete sam, mozna by slo dodat i GUI. :-)

\/.