usbstick sifrovany pomoci dm-crypt

Petr Vejsada daemon na nospam.exe
Čtvrtek Říjen 21 18:11:39 CEST 2004

Dracula007 wrote:

>    planuji  pouzivat  USB  disk  k  ukladani a prenosu dat mezi praci,
>    domovem   a   notebookem,   a  potreboval  bych  je  nejak  rozumne
>    zabezpecit.  Vzhledem  k  tomu  ze  se ten USB stick se v pohode da
>    pripojit  jako  dalsi disk (diky Mass Storage), pojal jsem myslenku
>    provest  to  pomoci  dm-cryptu. Otazka je jak - vsechna howto ktera
>    jsem  na  netu nasel pocitaji s USB diskem pouze v roli tokenu, coz
>    nechci.

disk je blokove zarizeni, na nem mohou byt particie, coz jsou zase blokova
zarizeni. Na nich muze byt filesystem nebo cokoli jineho, treba zasifrovany
filesystem (cryptoloop, losetup). DM-crypt zatim nepouzivam/nezkousel jsem. Z
tohoto hlediska neni rozdil mezi disketou, diskem, usb-stickem, cflash ci
jinou pametovou kartou.

>    Navic  potrebuji  aby  bylo  mozne  USB  stick jednoduse pripojit a
>    odpojit,  tj. abych nemusel do konzole a prepinat se na roota apod.
>    Hledal  jsem  nejakou  moznost  jak  to udelat primo v ramci mountu
>    (treba nejakym externim skriptem apod.), ale nic mne nenapada.

mam v util-linux patchnuty i mount, takze to mohu mountnout uplne stejne jako
treba disketu, staci to zapsat do fstabu a nemusim byt root, treba takhle:

/dev/sdb1 /mnt/cflash.crypt auto \
user,nodev,nosuid,noauto,loop=/dev/loop1,encryption=blowfish,keybits=256 \
1 1

zasunu cflash card (nebo usb stick, to je jedno)
pak zadam jen:

mount /mnt/cflash.crypt

a zadam heslo (lze samozrejme modifikovat a brat klic ze stdin ci odkudkoli)

>    http://www.saout.de/misc/dm-crypt/util-linux-2.12-cryptsetup.patch

patchu na util-linux je hrozne moc a je v tom bordel, nekde jsem to komentoval
na rootovi, myslim, ze u clanku o dm-cryptu.

>    na  util-linux,  ale  jeste nez se do toho pustim tak bych se chtel
>    zeptat  jestli  to nekdo nevyresil nejak jinak. Jedine dalsi co mne
>    napada  je pouzit gnupg, coz ma vyhody (portabilitu apod.) ale zase
>    to nema to kouzlo jako dm-crypt.

no kdyz si budes davat velky pozor, aby na tom usb sticku nikdy nebyly data v
nesifrovane forme, tak by to slo. Nicmene cryptoloop (ci dm-crypt) mi pripada
o mnoho pohodlnejsi.

--
Zdraví
Petr