tuhnuca doska 865GLC

Roman Fordinal aben na webcom.sk
Pátek Říjen 22 16:21:13 CEST 2004

mam dosku Intel 865GLC s procakom PentiumIV 2.300Mhz,
pamat 128Mb DDR266 (stara a pomala na tuto masinu)
nainstalovany Gentoo, kernel 2.6.8-r10

pocitac nevysvetlitelne tuhne pri dlhsej compilacii.
podla lm-sensors byva vtedy maximalna teplota procaku
51C.
obcas mi kernel vyhodi oops na konzolu s vzdy hlaskou
pre iny modul a pocitac je tuhy. obcas ani to a je tuhy.
vzdy ale len vtedy ked compilujem nieco vyse hodiny, dvoch.
poznate to - openoffice, KDE, ...

prve co ma napadlo bolo pretestovat pamat. pouzil som
memtest86+, nechal bezat celu noc, vysledok -> nic.

ked necham nieco kompilovat celu noc, takmer so 100%
istotou je masina rano tuha.

v kernel logu -> nic

doska ma s-ata, disk mam s-ata, niektore particie mam
spojene do LVM, pouzivam na jednu particiu RAID na druhy
disk. vsetko je uplne nove, okrem pamate.
na disk pouzivam SMART daemon, keby nieco...

vidim to najskor na problem v kerneli, ale ani netusim
konkretne co. neviem cim mam pokracovat aby som odhalil
zdroj problemu. urcite je tu kopec ludi ktori podobny
"zahadny" problem vytuhu riesili, prosim teda o radu,
ake dalsie kroky mam podniknut. dakujem.