Poskozený disk

josse josse na trenet.org
Sobota Říjen 23 10:04:06 CEST 2004

Zdravim,
Ja mam pomerne cerstvou zkusenost s MAXTOR MaxLine II 250GB, pata 8MB,
(7Y250P0) :
konfigurace : hda=7Y250P0, hdb=7Y250P0,
hda1-100MB,hda2-8000MB-raid1-md0,hda3-70GB-raid1-md1,hda4-zbytek,    hdb
pres jeden vikend se objevili chyby v logu, disk byl odpojen od md1
md0... odpojilo to i hda1(ext2) a hda4(ext3), v pondeli sem prisel do
prace precetl si mail ze na hda4 se nepodarilo zkopirovat zalohu
vytvorenou na hdb4... tak sem si precet maily z smart ... hda -
Realocated Sector Count nebylo 0! Nechal sem objednat disk novej ...
vymenil, zmirroroval ... proste znovu sem to dokopal do funkcniho stavu...
ten vadnej sem si vzal do jineho PC, s hda1 a hda2 a hda3 sem se
nezabyval ... data sem mel v poradku ...  hda4 sem pripojil. ... chtelo
to pustit e2fsck inu proc ne, zmizel jedinej adresar : backup, v nem
bylo 7 souboru (kazdej den se delala zaloha /home, /etc ... a podobnejch
adresaru) cca jeden soubor 3-3,5GB, ostatni data sli bez problemu
prekopirovat.
Pustil sem utilitu od MAXTORu z ni vzeslo RMA code pro reklamaci :
deaxxx (xxx je trimistne cislo ktere mam praci a z hlavy si to
nepamatuju), zacal sem si s nim hrat ... low level format v MAXTORi
utilite, vysledek byl ze uz disk nevykazoval v MAXTOR testu zadnou chybu
!!! postil sem badblocks -svw ... a objevovali se badbloky priblizne na
stejnem miste v kazdem pruchodu a nebylo jich moc vetsinou 1-2 na jeden
pruchod ! Problem byl v tom ze sice realocoval ale az kdyz ty data
neprecet coz je spatne, musi to udelat kdyz jeste precist jdou jako se
me to deje na jednom obyc 60GB maxtoru. Vyreklamovat sel a novej je uz
na ceste ...

Dotaz pro nekoho znaleho HW raid :
Jak se pozna ze napr. na AACRAID v konfiguraci 4x 17GB mode RAID5
prestal fungovat jened disk ??? Jakou cestou me radic informuje o stavu
pole krome prebootovani a pusteni biosu radice ?
Pri smartctl -v /dev/sda to konci vytuhem radice ...

Pepa