TeX, LaTeX (Re: Textovy editor)

Veros Kaplan veros-XXXX na tac.cz
Sobota Říjen 30 12:12:46 CEST 2004

Radek Cervinka wrote/napsal:
:
: > No vy jste me zcela nepochopil, ja nechci balik typu OOo, to vim ze je
: > OOo v tomhle asi nejlepsi, ale chci spise soubor programku co by mi to
: > umoznilo delat a kompletovat. Takze neco typu LyX, zde navrhovaneho,
: > proste neco na prechod User friendly M$ office a TeX, ponevadz zacit
: > TeXem je sprominutim silenost.
:
: rozlisujte prosim mezi TeXem a LaTex. V LaTeXu jsem se naucil delat asi tak
: za 2 hodinky, v TeXu to neumim do ted (a vubec mi to nevadi).
: Radek

 Bez urážky: Rozlišujte prosím mezi "umět LaTeX" a "umět používat LaTeX". :-)
To druhé se dá za dvě hodinky, ale na to první musíte být génius (a znát
plain TeX).
    K plainu existuje docela schopná kniha "TeXbook naruby" (Petr Olšák,
Konvoj). Je na webu, ale silně doporučuji ji zakoupit, pokud to s TeXem
myslíte vážně.

    Už jsem off-topic. Jdu odpovědět nějaké začátečnické dotazy.

Věroš Kaplan
--
Věroš Kaplan <veros @ tac . cz>
system disaster