co zadat jako DNS pro intranet

Milan Keršláger milan.kerslager na pslib.cz
Pátek Září 3 08:52:25 CEST 2004

On Fri, Sep 03, 2004 at 08:27:52AM +0200, mardon wrote:
> Ahoj linux,
>
> v intranetu jsem si naistalovala zkusebni server Debian-woody
> Na nem jsem zprovoznila Apache, PHP, a MySQL.
> Naistalovala jsem si skripty a vse je na localhostu OK.
> Problemy nastavaji pri spousteni skriptu z jineho PC.
>
> Pri instalaci jsem zadala:
> jmeno pc: jmeno
> domena: domena.cz
> DNS:111.111.111.111 (tento skutecne existuje, ale neuvedomila jsem si
> ze nezna jmeno.domena.cz)
>
> Pri volani skriptu z jineho PC se v browseru objevuje adresa
> [...]

IP adresy pro jmena muzete zadat do /etc/hosts (man 5 hosts), ale musite
mit nastaveno poradi vyreseni dotazu na DNS tak, aby tento soubor byl
konzultovan resolverem jako prvni, tj. v /etc/nsswitch.conf musite mit
neco jako:

hosts:      files dns

Nebo si na intranetu nadefinujte DNS server propreklad na vnitrni IP
adresy, viz:

http://www.pslib.cz/ke/manuals/linux/pripojeni/#dns

--
                        Milan Kerslager