VFAT na externim disku

Tomas Penicka tomik na linux.fjfi.cvut.cz
Pondělí Září 6 11:10:24 CEST 2004

Tento prispevek nepopisuje problem, spis je to otazka k necemu, co mi neleze
do hlavy.

   Mam externi disk Maxtor Onetouch 200G. Podle nekterych testu
(http://www.svethardware.cz/artp.jsp?doc=9C7F6BA8AD2FB04EC1256E1900727C6C)
je naformatovan na FAT32 (jak to muze pobrat 200G, to mi neni jasne, ale to
zatim neresim). Vyrobce zpusob formatovani explicitne neuvadi, ale pise tam
neco o kompatibilite PC (rozumej Wokna) a Apple. Pravda je, ze ve W XP jsem
disk bez problemu videl.

  V linuxu disk mountuji s parametrem -t vfat a nestezuje si (v /etc/mtab je
uvedeno vfat). Zjistil jsem, ze na disku jsou informace o pristupovych
pravech jako v linuxu, a to nezavisle na nastaveni umask, dmask, fmask
(presneji receno: nastaveni umask, dmask, fmask zkrouhne prava tak, aby
nebyla vetsi, nez ve zminenych parametrech). Navic je tam i identifikace
uzivatele (nejake to UID). Soubory normalne reaguji na chmod a toto nastveni
se neztrati ani po odpojeni. Disk pendluje mezi dv?ma po??ta?i s r?zn?mi
j?dry (distribucni debian 2.4.neco, ted nevim presne, vanilla 2.6.1 a
2.6.8.1) a nastaveni z jednoho se zachova i po pripojeni na druhem.

Stalo se mi, ze dva adresare mely ruzna prava na spustitelnost, do nekterych
neslo zapisovat atd., takze tu nevedu debatu o tom, ze jsem si spatne
nastavil dmask. (Adresare jsem tam kopiroval z ext2, kde tak asi byly
nastavene; po chmod uz to fungovalo, jak jsem chtel.)

Mam tedy otazky:

1. Jak je to s temi pravy na vfat. Pripadne jsou na velkych a/nebo externich
discich nejake vymozenosti?

(2. Jak je to s vfat a velmi velkou partition?)

  Diky
         Tomas

--
 Hi! I'm a .signature virus! Copy me into your ~/.signature to help me
spread!