Diskless stanice - filosoficky problem

Petr Pisar xpisar na fi.muni.cz
Pondělí Září 6 11:24:11 CEST 2004

Dalibor Straka napsal(a):
> Zdravim vsechny,
>
> je lepsi po spusteni /linuxrc vytvorit ramdisk a do nej namountovat pres
> nfs /bin, /lib, /usr, atd. nebo si takovy adresar pripravit nekde na nfs
> a primountovat do nej ramdisk pro adresare /tmp, /var/(run,lock,spool)?
>
> Koukal jsem na initrd debianu, ltsp, salvare,... a delaji to
> ruzne.
>
> -- Dalibor Straka

To zalezi na tom, jak velkou RAM ma stanice. Takovy ramdisk defaultne
zabira 4 MB, coz muze nekdy vadit a pak je vse z NFS. Ja osobne pouzivam
druhy zpusob (root fs jde primo z NFS), a naopak /tmp a /var jsou
ramdisky (cram, tmpfs nebo jak se to ted jmenuje) (presneji receno jeden
ramdisk) a /var strukturu kopiruji pri bootu z read-only NFS.

--Petr