Squid a trocha magie s cache_peer_domain

Zdenek SUTR Kaminski sutr na valachian-labs.com
Úterý Září 7 16:39:07 CEST 2004

Dobry den,

  mam za ukol provozovat squid a mimo jine jsou na nej kladeny tyto
pozadavky:

* na dotazy do domeny firma.cz a sro.cz se ma ptat cache na
adrese 192.168.0.1 pripadne cache 192.168.0.2

* na dotazy do domeny www2.firma.cz, apache.sro.cz a
webmail.sro.cz nema ptat vyse uvedenych dvou cache, ale ma je vyrizovat
sam

* vsechny zbyvajici pripady ma rovnez vyrizovat sam, nikoliv pres vyse
uvedene cache

Napadlo me, ze pouziji volbu cache_peer_domain, jenze jak ctu, tak:

#  TAG: cache_peer_domain
#   Use to limit the domains for which a neighbor cache will be
#   queried.  Usage:
#
#   cache_peer_domain cache-host domain [domain ...]
#   cache_peer_domain cache-host !domain
#
#   ....
#   Prefixing the domainname
#   with '!' means that the cache will be queried for objects
#   NOT in that domain.

Jenze ve chvili, kdy uvedu neco ve stylu

cache_peer_domain 192.168.0.1 firma.cz sro.cz
cache_peer_domain 192.168.0.2 firma.cz sro.cz
cache_peer_domain 192.168.0.1 !www2.firma.cz
cache_peer_domain 192.168.0.2 !www2.firma.cz
cache_peer_domain 192.168.0.1 !apache.sro.cz
cache_peer_domain 192.168.0.2 !apache.sro.cz

tak samozrejme zpusobim, ze ty dve cache budou vyrizovat i veci, ktere se
tykaji napr. domeny .com.

Mozna jsem slepy nebo nevidim, ale jak donutim squid, aby plnil me
pozadavky? Protoze to urcite umi jen je urcite problem mezi zidli a
klavesnici...

Diiky za nakopnuti.

P.S. Reseni me napada, ale jen s pouzitim druheho squida, beziciho pod
jinym uzivatelem a jinem portu nez prvni, spolu s pouzitim iptables a
voleb -j REDIRECT a -m owner :-( A tohle opravdu nechci...

Z.K.
--
Wallachian Laboratories? Freeride in UN*X systems...