/dev/hdc neexistuje

Antonín Kolísek antonin.kolisek na centrum.cz
Středa Září 8 13:37:04 CEST 2004

Dne po 6. září 2004 17:31 kroko na centrum.cz napsal(a):
> Dobry den,
>
>    mam Slackware 10.0 a jadro 2.6.8.1 a nejede mi CD-RW mechanika. pri
> bootu mi ji vypise s ostatnima diskama, v /proc/ide1/hdc je take a vse
> spravne identifikovane, ale v /dev proste soubor hdc neexistuje.

Je to tím, že Slackware 10.0 používá udev. Takže pokud máte
cdrw mechanuiku /dev/hdc a disk třeba /dev/hda a mezi tím nic. Tak
udev nevytvroří /dev/hdb (protože to zařízení nemáte). To je ale
kámen úrazu pro cdrecord, on totiž předpokládá existenci všech
hda,b,c,d...atp. Pokud narazí na to, že /dev/hdb neexistuje, už ho přestane
zajímat, že Vaše vypalovačka je na /dev/hdc. Zatím jsem sám nenašel rozumné
řešení (v udev se zatím moc neorientuji) a vytvářet stále /dev/hdx pomocí
mknod...to není ono :(

--
Antonín Kolísek akolisek na linuxx.hyperlinx.cz
http://linuxx.hyperlinx.cz