VPN

Martin Lebeda mlebeda na centrum.cz
Středa Září 8 14:10:01 CEST 2004

Dne 07.09.2004 v 07:17 +0000, Vasek Stodulka napsal(a):
> [...]

Take doporucuji, pokud jde o jednoduchost a tez jinak mi prijde
bezproblemova.

> 	...taky doporucuju OpenVPN, prechazel z IPsec prave na OpenVPN.
> OpenVPN je opravdu jednoducha a bezpecna, ale neumi obecne RoadWarriory. Da
> se to osetrit tak, ze na jednoho klienta ceka jeden proces na jednom portu,
> ale to neni tak uplne ono. Pro propojeni rekneme dvou pobocek a jednoho
> cloveka, ktery se pripojuje notebookem pres modem, neni IMHO nic tak pekne
> jednoducheho.

Od verze 2.0 by to mela umet, ale v soucasne dobe teprve beta11.

> 	IPsec z principu neprojde pres NAT (nooo, teda projde, ale je k tomu
> potreba jeste nejake dalsi voodoo) a navic je vice implementaci a je potreba
> ten protokol umet docela detailne aby bylo mozne cist chybove hlasky.
>
> 	Pokud potrebujete obecne RoadWarriory a klienty na ruznych OS, tak
> Vam nezbude nez pouzit ten zatraceny IPsec, ktery me svou
> 'interoperabilitou' trapil nejeden vikend.
>
> 	(Anebo sahnout ke konkurenci a rozjet PPTP. :)

Ale k tomu stejne potrebujete voodoo v podobe spravnych patchu na
kernel (uz jsem to delal) jinak vam to nebude sifrovat ani
komprimovat.

--
Martin Lebeda
  ...nebruc, taky jsi se ucil...