Prodej SUSE / DVD - Novell zakazuje šíření SUSE Linuxu?

RAY ray na cmd-site.net
Čtvrtek Září 9 15:20:23 CEST 2004

Dne čtvrtek 09 září 2004 15:12 Milan Keršláger napsal(a):

> Sice neprodavate Professional verzi, ale instalator byl vzdy closed
> source (alespon drive), takze nepochybne nejaka prava porusujete.
> Chranit lze i organizaci souboru na disku (do adresaru, pripadne
> metadata, ktera vyuziva treba instalator), ale ejich licenci jsem
> necetl, takze nevim zda a co a jak moc chrani.

Prozkoumejte prosím soubory v adresáři ftp://ftp.suse.com/pub/suse/i386/9.1/.
kromě GNU GPL v2 a upozornění, že tam jsou i trial a demo balíky tam nic
dalšího neni (což samozřejmě nic svým způsobem neřeší).

> SUSE nepotrebuje neplatici zakazniky a proto jim klade spoustu omezeni
> (zdrzovani FTP edition, zdrzovani SRC baliku atd). Ale to se tu uz
> nekolikrat probiralo a zadne reseni to nema.

JJ, četl jsem to.

> Teda ma - bud si SUSE kupovat nebo ho nepouzivat. Pripadne si FTP
> edition vypalit u kamarada pro vlastni potrebu.
>
> Nebo muzete zajemcum palit SRC baliky se zdrojovymi kody :-) (a doufat,
> ze changelogy a popisky nebudou chranene, protoze volne jsou zdrojaky +
> postupy pro ziskani binarnich baliku).
>
> Zkratka - nema to cenu. Vzdejte to. Prohrajete.

Samozřejmě, že to nemá cenu. Arzenál mých a jejich právníků se nerovná :)
Každopádně mě napadá, když lze mirorovat FTP verzi, proč jí nelze mirorovat
na DVD...
--
Jiří Stavinoha | Openland.cz | UNITED-NUKE | CMD-SITE
Openland.cz | administrator & webdesigner

UNITED-NUKE | project co-ordinator & translator
e-mail: united-nuke na openland.cz
web site: http://united-nuke.openland.cz

CMD-SITE | administrator & webdesigner
e-mail: admin na cmd-site.net