Directory splitter ?

Slavek Banko slavek.banko na quick.cz
Neděle Září 12 17:54:50 CEST 2004

Můj příspěvek je sice opožděný, ale třeba ještě někomu k něčemu bude...

Nedávno jsem řešil podobný požadavek - zálohovat soubory na média určené
velikosti tak, aby soubory byly na médiích v původní podobě (aby si je
uživatelé mohli snadno zkopírovat zpět do stroje).

Rozhodli jsme se využít taru, přesněji řečeno dvou tarů: První tar čte
zadaný zdroj (v našem případě složku s připojenými oddíly disků) a posílá
do roury, na jejíž konci druhý tar data rozbaluje do dočasné složky. Tar
provádějící balení má nastaven limit podle velikosti média. Po dovršení
limitu přesune skript rozbalená data pro jedno médium z dočasné složky do
složky zálohy stroje. Komplikací je, že při přesunu dat je třeba ošetřit
právě dělený soubor - se souborem nesmí být manipulováno, aby rozbalující
tar mohl pokračovat v rozbalování "na dalším médiu". Abychom předešli
zbytečnému dělení souborů, stanovili jsme limit pro velikost média tak,
že jsme ponechali rezervu, která je případně využita pro dělený soubor.

Slávek.