Username v Linuxu

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Pondělí Září 13 12:06:36 CEST 2004

On Mon, Sep 13, 2004 at 11:12:08AM +0200, Sniper wrote:
> Muze mi nekdo vysvetlit proc nejde v FC1 respektive obecne v linuxu
> existovat uzivatel, jehoz jmeno zacina cislici? Popripade jestli se tato
> restrikce da obejit?

Pravděpodobně proto, že v mnoha situacích můžete uvádět buď jméno
uživatele nebo UID. Samozřejmě by to šlo udělat i tak, že byste pouze
nesměl jako přihlašovací jméno použít řetězec, který je číslem, ale to
by komplikovalo parsing a historicky to bylo zavedeno takto. I v mnohých
programovacích jazycích můžete používat číslice v identifikátorech, ale
ne jako první znak (třeba v C).

> Jde mi o to, ze potrebuji mit nejake uzivatele pro ftp ktere zacinaji
> cislici (nazvy domen).

Za starých dobrých časů platívalo, že ani label doménového jména nesměl
začínat číslicí. Později byl ale tento požadavek zrušen, tipoval bych,
že v tom měl prsty 3COM... :-)

							  Michal Kubeček