Poskozeny souborovy system po restartu

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Úterý Září 14 13:54:55 CEST 2004

Dne pondělí, 13. září 2004 12:42 jste napsal(a):
> Přeinstalaci balíku nebrání celkem nic, zatím jsem to nechtěl dělat,
> abych mohl pozorovat následky. Navíc programů může být poškozeno daleko
> více. Jak poznám co je poškozeno? Jde mi především o příčiny a rozsah
> škod. Následky nějakým způsobem odstraním. Jenom mě děsí ta ztráta dat.
> Představa, že bych měl otevřenou nějakou důležitou databázi a přišel o
> ni je děsivá. Jak je možné, že se jenom tak ztratí data z disku?

přesně toto se mi stalo taky ale s XFS filesystémem, příčinou byl vadný HW
(síťovka), který fungoval, ale jen pod malou zátěží. Po jejím odstavení v
biosu, zastrčení nové, nejsou problémy.

Holt některý zmatený HW udělá na sběrnici v nesprávný okamžik chaos, který
vede k jisté interpretaci následným HW (řadičem disku) a tím i poškození dat.

Jen tak mimochodem, kdyby někdo měl občasné naprosto nevysvětlitelné výtuhy a
pod., mohl by se zamyslet a popátrat nad tím, jak a čím se provádí dálkový
radarový průzkum země ze satelitů. Mobily jsme v konfeře měli už před lety
(skutečně, někdo měl mobil na pixle, to bylo tenkrát na cenu věštecké
křišťálové koule), dneska už se nepoužívají takové výkony tak jsou už pasé.

--

                        Jaroslav Lukesh
  This e-mail could not contain any viruses because I use Linux