Nekorektní argumentace

Milan Keršláger milan.kerslager na pslib.cz
Středa Září 15 05:35:45 CEST 2004

Dobrý den,

již několikrát jsem zde četl zhruba toto:

Pavel na Janik.cz (Pavel Janík) wrote:

> Víte, kolik vývojářů společnosti Novell pracuje na linuxovém jádře?
>
> Víte, kolik lidí v Novellu pracuje na Ximian desktopu a obecně na GNOME?
>
> Víte, kolik lidí v Novellu pracuje na KDE?
>
> Nechci být demagog, ale děláte např. vy pro OSS více?

Celé znění zde: http://www.linux.cz/lists/archive/linux/221651.html,
podobné výlevy od víceméně stejného autora též v archivu.

Považuji to za velmi podpásové a velmi nevhodné máchání rukama ve
vzduchu. Už jsem si jednou přečetl (od nejvyššího zástupce SUSE v ČR),
že si nevydělám za celý život tolik, co SUSE proinvestuje za 1 měsíc a
mám tudíž držet hubu a krok a od kolegy Janíka mám taky v mailboxu
nepublikovatelné "argumenty". A to je to prostě nepatřičné.

Nevíte, kolik licencí napadený člověk zaplatil (SUSE nebo jiným), kolik
udělal bugreportů a kolika šikovným lidem pomohl (ať už bugreportem nebo
tím, že jim jen Linux ukázal) a umožnil tak SUSE ty prachy nejprve
schrábnout (a pokud ne on, tak já nebo kdokoliv jiný) a to, že je SUSE
alespoň z části reinvestuje je *naprostá* samozřejmost a neumožňuje to
SUSE nebo jejich fandům se chovat jako *píp* (stejně jako si zloděj musí
jít sednout, i když přispívá na charitu).

Když pan Janík sám obhajuje čistotu SUSE (což bych tedy nedělal, protože
zde jasně několikrát bylo dokázáno, že mají máslo na hlavě), měl by
minimálně stejnou měrou uvažovat o tom, že ten, jehož napadá, by také
mohl být nevinný (zejména z toho, jaké bláto na něj hází).

Doufám, že nebudu muset tyhle věci číst znova.

Děkuji.

PS: Samozřejmě neupírám SUSE právo na jejich TM, loga, licence atd.
    a nepovažuji za přínosné o nich debatovat.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz