dualboot s winxp

Kovar Jan jan.kovar na onsemi.cz
Středa Září 15 08:51:27 CEST 2004

> Ahoj linux,
>
>   mam PC s winxp, 2 disky
>   je mozno naistalovat linux (uvazuji o SUSE 9.1. personal)
>   a  PC v dualbootu, aniz bych prisla o svoje funkcni XP?
>   Uvitam i odkaz na nejaky tutorialek.

Ted si nejsem jisty, co je to dualboot. Jestli vam jde jen o moznost vyberu
OS pri bootovani, tak to je hracka. Pokud mate na disku misto pro dalsi
partition, tak muzete rovnou instalovat. Jinak si ho nachystejte radsi v XP
(zejmena pokud mate NTFS) Nainstalujte linux a lilo nebo grub dejte do MBR
disku s Win XP. Nabidne vam moznost bootovat oboje. (Teda ja neznam Suse,
ale moderni distribuce to umozni vsechny)
Pokud chcete Linux jen docasne a planujete jej nekdy odstranit, tak
nainstalujte grub nebo lilo na partition, kde mate linux. A budete pak muset
nakopirovat MBR z toho linux disku do souboru
dd if=/dev/hda2 of=boot.sec ds=512 count=1, ten umistit na partition s
windows a upravit konfigurak Woken (boot.ini). Ale to bych vas pripravil o
radost s nalezeni reseni.

TNX