Problem s KDE a X

Pátek Září 17 11:27:24 CEST 2004

On Fri, 17 Sep 2004, Miroslav Duschek wrote:

> Tento mail by reakci na prispevek:

Ale 1. druha veta byla nejaka neuplna, 2. kdyz zacnete slovy "presne
takhle jsem to myslel", tak je slusnost ocitovat to, k cemu se to
vztahuje, aby to ti, co si to nepamatuji, nemuseli hledat v archivu.

> Zrovna toto jsem tedy nezkousel, ale rozhodne kdyz jsem se v terminalu
> prepnul na roota /jineho uzivatele/, tak mi pod nim sly automaticky
> poustet Xove programy (make xconfig, mozilla, gimp...atd).

Aha. Provedete su a pak spoustite klienty.

Zkuste pred a po porovnat vystup prikazu "xauth list $DISPLAY".

A zkuste se podivat, jestli v /etc/pam.d/su nemate radek:
session    optional	/lib/security/pam_xauth.so

Pokud ne, tak se podivejte, zda neni promenna $XAUTHORITY nastavena stejne
pred a po su, pripadne zda neni pred su nenastavena a po su nastavena na
/home/uzivatel/.Xauthority. (Pokud ano, tak je to vysvetleni: root
pochopitelne vidi do uzivatelova .Xauthority, takze si odtud muze platnou
cookie vzit).

> V KDE uz tohle nejde.

Udelejte vyse popsane i pod KDE.

> Dal jsem si sice do ~/.kde/Autostart skript provadejici xhost +local:
> , ale i tak se mi tohle reseni moc nepozdava.

To se mi take nepozdava.

> Ale souhlasim s tim, ze ten GDM musel s xhost neco provadet....i kdyz
> podle konfiguraku se mi to nezda a do zdrojaku nepolezu, tolik casu
> nemam :-D

Podle toho popisu vubec neni jiste, ze to byl xhost.