linux na PARISC procesoroch. otazka ohladne jadra

Dracula007 dracula007 na atlas.cz
Pondělí Září 20 00:11:53 CEST 2004

Dobry den (no, spis noc),

predem upozornuji ze s hppa ani s 64bitovymi procesory nemam zadne
prakticke zkusenosti, takze nasledujici berte jako cistou teorii.

1) Myslim ze se vyplati pouzit distribuci optimalizovanou pro 64 bitu,
   a to at uz se jedna o HP-PA nebo AMD64. Situace napriklad s
   optimalizacemi pro i386/i586/i686 je jina - daleko dulezitejsi je
   verze kompilatoru nez to jestli zvolim i586 nebo i686. Ono totiz na
   vykon ma daleko vetsi dopad napriklad "chytre" razeni instrukci nez
   to jestli tam je MMX, SSE, SSE2 a podobne vychytavky apod.

   Ale rozdil 32bitu nebo 64bitu by se myslim poznat mel - mozna ne
   pro "kancelarske aplikace" ale pro numericky narocne ulohy by to
   myslim pravda byt mela.

2) Distribuci podporujicich architekturu hppa je urcite vic, mozna i
   nektere "specielne pro hppa". Osobne pouzivam gentoo, a to urcite
   podporu pro hppa ma - dokonce ma i hppa live CD. Prirucka pro hppa
   je tady

      http://www.gentoo.org/doc/en/handbook/handbook-hppa.xml

   a live CD pro hppa najdete na nekterem z techto mirroru (ale nemusi
   byt nutne na vsech)

      http://www.gentoo.org/main/en/mirrors.xml

   nicmene je to "instalacni live CD", tj. je urceno primarne pro
   instalaci, neocekavejte od toho napriklad funkcnost knoppixu.

   A neberte to jako ze vam gentoo nejak nutim - me vyhovuje, pokud ho
   zkusite tak se treba zalibi i vam, ale bez zaruky.