lame server resolving

Matus UHLAR - fantomas uhlar na fantomas.sk
Pondělí Září 20 12:22:45 CEST 2004

Petr Vileta <stoupa na practisoft.cz> wrote:
> Muze mi to prosim nekdo vysvetlit? Googlem jsem toho v anglictine nasel
> metraky, ale nejsem z toho moc chytry. Nekdo tam tvrdi to a jiny zase ono a
> pokud je tam nejake doporuceni, tak zni "nevsimat si TOHO" nebo "vypni
> logovani TOHO" :-)

je to vo FAQ BINDu od nominum.com:
http://www.nominum.com/getOpenSourceResource.php?id=6#faq_95

What are these "lame server" errors in my logs?
A "lame server" is a server that does not believe it is authoritative for
a domain which has been delegated to it. The "lame server" messages can be
useful if you have the lame server, or are a domain delegated to the lame
server. If you would rather not see the "lame server" messages, you can
discard them using the logging statement:

logging {
category lame-servers{ null; };
};

> Tak a ted se z Woken podivam na nejaky web (www.activestate.com) a v logu
> Linuxu se mi objevi tohle:
>
> lame server resolving 'downloads.activestate.com' (in 'activestate.COM'?):
> 139.142.2.3#53: 1 Time(s)
>
> V diskuzich se tvrdi, ze to ma blbe nastavene ten, ktereho to nemuze najit.
> Ale ze by ActiveState neumeli nastavit poradne zaznamy?

uhlar na fantomas% dig ns activestate.com @209.135.99.3

;; ANSWER SECTION:
activestate.com.        3255    IN      NS      ns1.ActiveState.net.
activestate.com.        3255    IN      NS      ns2.ActiveState.net.
activestate.com.        3255    IN      NS	ns1.clgrab.grouptelecom.net.
activestate.com.        3255    IN      NS	ns2.toroon.grouptelecom.net.

;; ADDITIONAL SECTION:
ns1.ActiveState.net.    131439  IN      A       209.17.179.11
ns2.ActiveState.net.    106613  IN      A       209.17.179.12
ns1.clgrab.grouptelecom.net. 86400 IN   A       139.142.2.3
ns2.toroon.grouptelecom.net. 86400 IN   A       209.135.99.3

kde prve dva vracaju autoritativne odpovede, dalsie dva neautoritativne. A
teda su lame.

--
Matus UHLAR - fantomas, uhlar na fantomas.sk ; http://www.fantomas.sk/
Linux - It's now safe to turn on your computer.