DHCP

Chlopcik Ales chlopcik na vojnem-plzen.cz
Středa Září 22 11:28:04 CEST 2004

Filip Flajšar wrote:

> No jo, ale co kdyz si pridelim ipcko sam a to v rozsahu 172.22, tak:
> a) muzu kolidovat s jinou stanici
> b) dostanu se na intranetovy web

	ad a) Teoreticky by meta ta _nova_ uhnout (zahlasit kolizi a prestat
komunikovat :-).

	ad b) To je prave jeden (ale ne jediny :-) z duvodu, proc se jen
chystam. Nemam (zatim :-) zadny IDS (Intrusion Detecting System ci jak
TO zni :-). Az jej budu mit, pak budou pouze dve moznosti :
	MAC je znama => DHCP da udaje z _firemniho_ rozsahu (IP, jmeno, GW,
PROXY, .....)
	MAC je neznama => DHCP da udaje z rozsahu _navstevnici_.

	IDS bude kontrolovat (m.j. :-) MAC proti IP. Rozsahu _navstevnici_ si v
podstate nevsima (ale rikam v podstate :-). Pro IP z _firemniho_ rozsahu
kontroluje presnou korespondenci MAC-IP. Pokud najde nekalost, pak
stanici (ci port prepinace :-) zablokuje.

	BTW : Nemate neco takoveho nekdo utvorene na OpenSource ? Zatim mi vse
ukazuje, ze budu muset sahnout po komercnim reseni a reditel ma
selektivni hluchotu. Neslysi slovo penize :-).

	Ales