ADMIN: co se spamem v konferenci

Středa Září 22 14:58:06 CEST 2004

Jan Kasprzak <kas na fi.muni.cz> wrote:
> [...]
>
> - pokud poslete prvni mail do konference (pocita se obalkovy odesilatel),
>        dostanete mail zpet s tim, abyste si precetli Meta-FAQ a zvazili,
>        jestli opravdu chcete ten mail poslat. Cili spammer musi poslat
>        minimalne dva takove spamy.
> - na univerzitni relayi se zahazuji zavirovane maily. Ma-li nekdo pocit
>        ze neco do koneference proslo, necht posle URL z archivu konference
>        a ja to budu resit se spravcem univerzitni relaye (neposilejte mi
>        ale maily od viru/cervu mene nez 1-2 dny starych - to muze byt
>        jen problem s aktualizaci antivirove databaze).

odkedy sa zahadzuju? spamy na @irc.felk.cvut.cz (pripadne ine adresy
prechadzajuce tym serverom) mi donedavna prechadzali OK...

> - pred vstupem do konference je navic SpamAssassin (v podstate implicitni
>        konfigurace, jen prah jsem zvedl na 7 bodu a naopak vse co projde
>        pres blacklistovany relay rovnou zahazuji).

ja by som prah znizil na 5 bodov... imho je to pouzitelna standardna
hodnota.

> - udelat nejaky bayesovsky filtr - ale to by ho nekdo musel ucit. Ja sam
>        bayesovsky filtr mam, ale netroufam si ho nasadit pred konferenci,
>        protoze se zde mnohdy probiraji jina temata nez mam v bezne
>        korespondenci.

to by sa dalo obist tym, ze by niekto rucne pretriedil par 100 mailov z
archivu na spamy a nespamy, bayse by sa to vedel naucit velmi dobre.

Ak by pocet spamov v konfere prilis stupol, postup by sa mohol zopakovat.
(ja som par dni ucil spamassassina vsetkym co prislo a v poslednej dobe ho
uzim len raz za cas)

Spam = (S)tupid (P)eople's (A)dvertising (M)ethod