DHCP

Filip Flajšar linux na ssos.cz
Čtvrtek Září 23 08:36:09 CEST 2004

Chlopcik Ales wrote:

>Windows umoznuji zmenit adresu MAC primo u vlastnosti sitove karty
>stejne lehce jako IP adresu.

Jak kdy :-)

>Proc tipovat nebo se trefovat? Snifferem zjistim stejne snadno jak IP
>adresy tak i MAC adresy.

Ano da se to, ale nejsem si jist, jak to funguje na prepinanych sitich. Mozna nejake arpovatko.

SuperProfika nezastavite ani firewallem. Dejme tomu, ze uzivatele jsou studenti, kteri maji nejake znalosti siti. Budou se zkouset ruzne "hack" utilitky, kterym nerozumi, a mohou udelat na siti peknou paseku.

>Zastavite tim leda tak sekretarky, ktere ovsem nic nekaleho zkouset nebudou.

No, sekretarky bych rozdelil na skupiny: neschopne, schopne a hodne schopne.

>A kdyz nemate na tohle pak je lepsi a levnejsi pouzit nejakou VPN
>implementaci kde zarucite zcela jasnou identitu pripojeneho klienta.
>
>S pozdravem A. Koval

Mi jde primarne o to, ze kdyz bude mit nekdo ip, ktere nebude pridelene dhcpd, tak ho co nejvice omezit. Tudiz zakazat inet, pristup na servry atd. Malo ktereho studenta, hodne schopnou sekretarku nebo "hackra" napadne, ze filtrovani neni na urovni ip ale na fyzicke urovni, tudiz
if (mac_a_ip_z_dhcpd == mac_a_ip_od_stanice){
	ACCEPT
}else{
	REJECT
}