ADMIN: co se spamem v konferenci

Petr Vileta stoupa na practisoft.cz
Čtvrtek Září 23 15:35:47 CEST 2004

>   OK, promiňte velectěný pane, už se to vícekrát nestane.  Jak jen jsem
> mohl být tak drzý, ach, mea culpa, mea maxima culpa...
Psal jsem, ze to tak moc nevadi, ale schvalne, kolik je vam let? Me je 48 a
byl jsem vychovan tak, ze osobam starsim a osobam, ktere primo neznam se
vyka az do doby, nez navrhnou tykani :-)

>   Jistě, proč zbytečně plýtvat svými vědomostmi ve veřejných
> konferencích, když to jde i pěkně ve smrádku, ale teploučku
> netmailu/emailu...  To je fakt.
Nepochopil jste, nebo jsem to nepochopitelne napsal. Me na "echomailu" vadi
prave to "...mail" :-) Proste mam radsi  news.

>    To snad není chyba usenetu, ale Vašeho ctěného ISP.
Kolik si myslite, ze je v soucasnosti v CR ISP? Pokud za ISP pocitate
kazdeho, kdo vas pripoji pomoci sve site do internetu a vy mu za to platite
(vcetne metropolitnich siti ruznych obcanskych zdruzeni), tak tech ISP budou
mozna desetitisice. A kolik z nich provozuje news server? Ostatne pokud vim,
tak ani velci ISP jako Tiscali, Volny, Tele2 atd. neprovozuji news servery.

>   Je pěkné, že to navrhujete zde, ale nebylo by smysluplnější to
> navrhovat spíše všem těm provozovatelům veřejných news serverů po
> celičkém širém světě (a podělit se zde potom o plody svého úsilí)?
Ono by to mozna i proslo, ale co tak vim o usenetu, tak jediny smysl to bude
mit, kdyz to admin ceskeho serveru navrhne adminum dalsich svetovych
serveru. Oni se totiz s nikym jinym bavit nebudou (a maji pravdu).
Predstavuji si to tak, ze cesky admin z cvut.cz posle mail se zadosti o
uzavreni na adminy ostatnich serveru, ktere jeho konference (cz.neco)
prebiraji a zaroven je bude informovat, ze on to uzavira pouze pro
registrovane a ostani ze maji pristup jen pro cteni. Nejaky den pocka na
odezvu a pak zmeni nastaveni prav pro konference "cz.neco". Verte tomu, ze
to zafunguje. Pokud nejaky zahranicni server najednou nebude moci odesilat
svoje (na nem vlozene) prospevky do CR, tak se to jeho zpravce dozvi z
dennich chybovych hlaseni, pozepta se spravce na cvut a bud se prizpusobi,
nebo tyto konference odpoji. Ostatne v usenetu neni povinne, kdyz ma nekdo
news server, ze na nem musi prebirat veskere konference, ktere ve svete
existuji. Znam napriklad polsky server, ktery prebira pouze "alt." "cz."
"sk." a "pl." konference. Presto jich ma v seznamu pres 300.

>   Tomu se někdy říká svoboda projevu.  Někomu příjde normální (včetně
> možnosti, že uslyší i věci ne zcela podlejeho gusta), někdo setkání s ní
> nevydrží a hned by jí reguloval, potlačoval, registroval, uzavíral,
> gulagoval atd.  To je asi o postoji k okolí.
Pripada mi normalni, ze napr. Franta Vonasek tvrdi neco, s cim nesouhlasim
nebo se mi to nelibi, ale tvrdi to svym jmenem a ma tam funkcni mail, na
ktery mu muzu odepsat. Ovsem nenormalni mi pripada, ze kdosi, kdo se
pojmenoval "zabazelena" tvrdi cokoliv, rozesila viry nebo spam, do chatovych
webu vklada dlouhe odstavce nesmyslneho textu a v podstate je nezjistitelny.
To je anarchie a ne svoboda projevu. Stejne jako svoboda projevu neni
sprejerstvi nebo plane vyhrozovani bombou na Ruzyni. To je hovadismus.

--
Petr

Na mail uvedeny v headeru zpravy nema cenu nic posilat, konci to v PR* :-)
Odpovidejte na petr na practisoft cz