DHCP

Chlopcik Ales chlopcik na vojnem-plzen.cz
Pátek Září 24 03:33:35 CEST 2004

Pavel Kankovsky wrote:

<CUT />

> To bych taky potreboval, ale pridejte k tomu jeste zarazeni odpovidajiciho
> portu na switchi do prislusneho VLANu v souladu s politikou, co popisuje,
> kdo se smi na jaky port pripojit. :)

	Tak tady jsem uvazoval Layer 3 (4) Switching, IPbaseVLANs, nebot se mi
povedlo zavest (a udrzet :-) IPschema jako Becko slozene ze subCecek.
Napr. 172.22.11.x je udrzba, 172.22.33.x je doprava, .... 172.22.55.x
jsou servery. Udrzbar bude moci soubor pro dopravu polozit na FTP/SMB
server a/nebo poslat na dopravu Emila. Oboji pujde pres servery (maji
vlastni VLAN) => vsechny VLANy komunikuji pouze s VLAN 55, mezi sebou
nikolivek. M.j. tim vyresim i mobilitu stroju (ale ne lidi :-).

<CUT />

> Zalezi na tom, jaky problem resite, jestli ocekavate, ze se to lidi
> budou snazit obejit, a jestli budete schopen obchazeni tohoto opatreni
> patricne detekovat a postihnout (napr. tak, ze odpojite od pocitacove
> site cele oddeleni do te doby, nez prinesou vinikovu useknutou
> hlavu... <g>).

<joke> Bych tak tvrdy nebyl. Bych poprve chtel jenom ruku (ale
pravou)</joke>

> Je pravda, ze puvodni tazatel to formuloval tak, ze to vypadalo, ze chce
> do site nechat nekontrolovane pripojovat cizince a zaroven chce dosahnout
> nejakeho zabezpeceni...

	Priznavam bez muceni, ze tak jsem TO pochopil (a uchopil :-) take m.j.
proto, ze se touto myslenkou jiz delsi dobu zaobiram a hledam zpusob,
jak TO umoznit, aniz bych _snizil_ bezpecnost. Sice jsem nemel na mysli
az uplne _nekontrolovane_, ale mel jsem na mysli _cizince_ (resp.
_navstevniky_).

> D v IDS znamena Detection. Tedy pasivni detekci. Zarizeni, co aktivne
> zasahuji proti predpokladanym utokum, jsou IPS, P = Prevention.
> (To, ze marketdroidi delaji v odborne terminologii bordel, jeste
> neznamena, ze se tim budeme ridit.) Cili Arpwatch za takove velmi
> jednoduche IDS lze povazovat.

	Dekuji. P jsem neznal (je videt, ze obchodnici funguji :-<

	Kam tedy patri SNORT ? Mezi IDS ci mezi IPS ? Pri zbeznem precteni jeho
popisu a FAQ jsem nenasel nic, co by nasvedcovalo tomu, ze je IPS (po
nemz touzim :-).

<CUT />

	Ales