HTB omezeni odchoziho smeru

Vasek Stodulka vaclav.stodulka na nwt.cz
Pátek Září 24 14:08:53 CEST 2004

On Fri, 24 Sep 2004 09:37:16 GMT, Libor Chocholaty <chocholaty na cncz.cz> wrote:

>  Proc by to nemelo fungovat? Protoze ty pakety nebudou oznaceny a
>  nepadnou do zadny tridy a nema default tridu?

	S default to nema nic spolecneho, pokud neni paket zarazeny do
zadneho kbeliku (preklad od bucket :) a neni defaultni kbelik, tak se na
nej HTB vubec neaplikuje --- coz ovsem neznamena, ze to celou snahu
nemuze zhatit.

	Fungovat to bude, pokud je linka napr. 256/128, a to ve smyslu
ze se da posilat uplinkem 128kbit a stahovat 256kbit v jednom casovem
okamziku --- tak funguje treba Chello. Nebude to fungovat, pokud je linka
256kbit pro download i upload zaroven, to znamena ze se pri posilani dat
rychlosti rekneme treba 128kbit da stahovat uz jenom 128kbit, jinymi slovy
kapacita je sdilena mezi downloadem a uploadem --- vetsina WiFi ISP. [*]

	A proc to nebude fungovat? Skoro vulgarni zjednoduseni: protoze
linux ocekava, ze datovy tok pri downloadu bude _porad_ 256kbit. To se
mu urcite nepodari kdyz bude nejaky upload, protoze pak je download
jenom rychlosti kapacita_linky - rychlost_uploadu, tedy rozhodne mene
nez 256kbit. V praxi se mu to v podstate nepodari ani kdyz nebude zadny
upload, protoze je potreba pocitat s tim, ze protokol vzdy nejaky upload
ma --- treba pri stahovani http posila klient treba hlavicky co vlastne
chce za stranku a tak. Proto je potreba nastavit tomu strop rekneme tech
230kbit a pocitat tak s "drobnym" a "nekontrolovanym" uploadem.

	(Navic klient _musi_ mit strop o trosku niz, nez je kapacita linky,
ale to sem asi nema moc cenu tahat proc, kdyztak sourome mailem.)

AD[*]: Slysel jsem, ze je jeste treti moznost, konkretne na ADSL: i kdyz se
to znaci treba 512/128, tak (kdyz pomineme agregaci) se to v realu chova
tak, ze tech 128kbit upload uplne zarizne download a naopak pri 512 download
nejde delat upload --- pasma se sdili a data netecou na lince "stejne
rychle". A to potom nepomuze ani IMQ. Ale to je fakt nepodlozene ---
"jednomu znamemu pripadalo, ze to tak nejak funguje."

--
Vašek Stodůlka
tel.: +420 608 200 860