Priorizace paketu v HTB

632E56 na atlas.cz 632E56 na atlas.cz
Sobota Září 25 17:06:41 CEST 2004

Ahoj linux,

6ac> Ahoj linux, pokousim se spriorizovat icmp pakety v HTB jako pruvodce
6ac> jsem pouzil clanek z root.cz HTB automatizujeme a pouzil script ktery
6ac> tam je opravil v nem ten jeden zadrhel. A spustil zatizil jsem linku
6ac> downloadem a uploadem a pustil ping nekam ven jenze jeho odezvy se mi
6ac> zdaji dost dlouhe. Kdyz neomezuji tak ping je kolem 20-30ms pokud
6ac> omezuji a zatizim tak je ping az 300ms ta se nejak udelat aby ping mel
6ac> odezvu zhruba stejnou jako kdyz neomezuji a nestahuji.

Po parhodinovem bloumani jsem stvoril neco co funguje ale asi neni moc
ciste reseni:

/sbin/tc qdisc del dev wlan0 root
/sbin/tc qdisc add dev wlan0 root handle 1 htb default 0 r2q 100
/sbin/tc class add dev wlan0 parent 1: classid 1:2 htb rate 256Mbit burst 15k

/sbin/tc class add dev wlan0 parent 1:2 classid 1:11 htb rate 64Mbit burst 15k
/sbin/tc qdisc add dev wlan0 parent 1:11 handle 11 sfq perturb 10

/sbin/tc class add dev wlan0 parent 1:11 classid 1:10 htb rate 64Kbit
/sbin/tc qdisc add dev wlan0 parent 1:10 handle 10 sfq perturb 10
/sbin/tc filter add dev wlan0 parent 1:0 protocol ip prio 200 handle 15 fw classid 1:10

/sbin/tc class add dev wlan0 parent 1:11 classid 1:20 htb rate 64Kbit
/sbin/tc qdisc add dev wlan0 parent 1:20 handle 20 sfq perturb 10
/sbin/tc filter add dev wlan0 parent 1:0 protocol ip prio 200 handle 30 fw classid 1:20

plus markovaci pravidla

spociva to vtom ze nastavim pro tridu 1:2 max 64Kbit a povesim na to
dalsi 2 tridy se stejnou prutocnosti 64 a 64 = 128 ale museji se
poprat jenom o 64 nikoli 128.

Pokousel jsem jim nastavit pujcovani z nadrazene tridy ale to nejelo

              Prosim najde se nekdo kdo by mi vitknul nejakou chybu v
              postupu. Ahoj Martin

--
Best regards,
 632E56                            mailto:632E56 na atlas.cz