openvpn a dialup

Petr Bartel cyber na irix-servis.cz
Středa Září 29 10:32:46 CEST 2004

Marian Rychtecky napsal(a):
| Hi!
|     Do konfiguracniho souboru klienta se zada pouze -KAM- ma klient
| navazat spojeni a to udajem "REMOTE" (budu se zde drzet mnou zatim
| pouzivane verze 1.5.0)
|
| Priklad konfigurace klienta:
|
| remote server.nekde.cz (server kam se spojit)
| dev tap0 (pouzivam TAP rozhrani, zadejte pripadne TUN)
| secret /home/cesta_k_souboru_s_klicem.key
| ifconfig 172.30.0.38 255.255.255.252 (nahozeni rozhrani)
| route 172.30.0.0 255.255.0.0 172.30.0.37 (nahozeni route)
| port 5000 (port kam se spojit)
| ping 15
> [...]
a jeste jak tedy bude vypadat server config tam taky nebudu mit dva body
jen neco co bude cekat na spojeni na urcitem porte ne ?

ja to mam tak nejak takhle to jsou oba soubory , mam jen jiny IPcka

IP adresa vnějšího rozhraní	80.189.102.14	195.48.12.34

IP adresa vnitřního rozhraní	192.168.253.1	192.168.12.1

Konfigurační soubor: /etc/vpn/vpn.conf
dev tun0
ifconfig 192.168.253.1 192.168.12.1
up /etc/vpn/vpn.up
secret /etc/vpn/static.key
port 5000
remote 195.48.12.34
comp-lzo
ping 15
verb 3

dev tun0
ifconfig 192.168.12.1 192.168.253.1
up /etc/vpn/vpn.up
secret /etc/vpn/static.key
port 5000
remote 80.189.102.14
comp-lzo
ping 15
verb 3

Nahození routy: /etc/vpn/vpn.up
#!/bin/sh
route add -net 192.168.12.0/24 $5

#!/bin/sh
route add -net 192.168.253.0/24 $5
- --

Intelligence is the ability to avoid doing work, yet getting the work done.

Linus Torvalds

Petr Bartel		ICQ 74097173
Irix a.s.		e-mail bartel at irix dot cz